fredag 10. januar 2014

Tester ut gravid-yoga



Etter å endelig ha blitt kvitt det hersens utslettet som jeg ikke aner hva kom av, så tok jeg i går steget ut i yogaens verden. Nærmere sagt, gravid-yoga. Jeg har testet yoga et par ganger før, men gravid-yoga har jeg lurt veldig på. Så etter jobb i går kveld, dro jeg på meg treningsbuksa, vasket føttene (ja, for etter en hel dag i tette sko på jobb så var det mulig at det kunne lukte litt svett tåfis og jeg har jo sett på film at yoga ofte blir utført barbeint eller i sokker) og karret meg av gårde til et hyggelig lite lokale i Halden sentrum hvor timen skulle være.

Etter å ha tatt av meg sko (kunne beholde sokkene på, noe som jeg synes er helt greit i og med at jeg ikke er så veldig fan av nakne tær), satt jeg meg på en matte i et behagelig temperert og belyst rom, og så begynte timen.

Kjempedeilig! Jeg følte meg littegranne som en elefant der jeg pustet meg igjennom ulike bevegelser, men hadde faktisk ikke trodd at jeg fortsatt hadde såpass med bevegelighet i denne knirkende skrotten av en kropp. Etter mange år med rytmisk gymnastikk, så har jeg hatt tøyeligheten, men som gravid synes jeg at den har forfalt drastisk- Strekker gjør det både her og der og jeg føler meg stiv som en stokk. Jaggu ble jeg ikke positivt overrasket i denne yogatimen. Veldig dyktig instruktør var det, og moro å treffe flere som er på "tjukka" som meg.

Da timen var ferdig var ryggen mykere, pusten bedre og en behagelig følelse fylte liksom hele kroppen. Litt vondt i bekkenet, men det var forsvunnet i morges så ikke verre enn at jeg kan leve med. Håper jeg får mulighet til å være med på denne timen flere torsdager, for både kropp og sjel satt veldig pris på denne form for bevegelser og avspenning.

Håper dere har hatt en fin uke. Her er det middag med blomkål og brokkolisuppe som venter.

God Helg!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar