torsdag 17. juli 2014

Hverdagspizza oppskrift

Dette er en super pizza som kan nytes til enhver tid. Den tar en drøy halvtime å lage, og er perfekt i en travel hverdag når man vil unne seg noe litt ekstra. Siden den er laget med havregryn så er den også i sjangeren sunn og holder deg mett lenge. Inspirasjonen til oppskriften har jeg hentet fra bloggen til fitnessnora.

                                                        Til en porsjonspizza trenger du:
                                                               1 egg
                                                               havregryn
                                                               ønsket topping

Sett ovnen på 200grader. Ha i egget i en liten bolle, tilsett ett par spiseskjeer vann. Rør rundt og tilsett havregryn mens du rører, helt til du får en seig deig. Husk at havregrynen sveller en del så ikke ta alt for mye i på en gang. Jeg bruker rundt 60gram.

Legg deigen på bakepapir og form den som en pizzabunn før du lar den steke på midterste rille i ca 20min. Nå skal bunnen være tørr, men ikke brun.
Ta den ut av ovnen og topp med eget ønske før du lar den steke i ytterligere 10min.

Selv har jeg på salami, vårløk, en god ost, basilikum og persille =)

Håper det smaker

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar