søndag 29. desember 2013

Siste trimester!


Kjære vene, tiden flyr så utrolig fort av sted. Jeg har hatt en fantastisk jul, med mye god mat, gaver og familiehygge. Thor og jeg har vært flinke til å gjøre litt ting sammen, som å gå ut å spise, være sammen med venner, og i kveld skal vi på kino. Hobbiten 2 falt valget på, og selv om jeg ikke var noen stor fan av den første filmen, så håper jeg på å få en god kinoopplevelse.

I dag er det "bare" 13 uker til termin, og i dag hoppet jeg inn i siste og tredje trimester, og er 27 uker på vei. Jeg har hatt min siste instruktørtime på treningssenteret, og kjenner jeg savner det allerede, men at det er godt å kunne trene litt i eget tempo når det passer kroppen min best. Med tre måneder igjen til den lille er ventet så prøver jeg å venne meg til tanken om en annerledes hverdag. Når jeg først er inne på den lille,... helt magisk å se mannebeinet sitt ansikt da han pakket opp babysaker til jul. Så ivrig og spent! Gleder oss bare mer og mer til å bli foreldre, men må si det fortsatt er ganske så skremmende.

Min verste plage så langt, må være rygg og skuldre. Det å gå opp to bh-størrelser har nok litt av skylden, det er tross alt litt mer å bære på både i bryst og mage. Jeg forsøker ofte å tenke på hvordan jeg sitter, står og går, men allikevel er det stivt og hodepinen kommer fra tid til annen. Jeg forstår virkelig hvorfor folk med store bryster tar brystreduksjon om de lever med sånne plager år etter år.

Formen ellers er bra, så jeg skal nok ikke klage. Den lille i magen kjennes sterkere og sterkere og jeg begynner å bli kjent med bevegelsesmønsteret hans. Det er veldig tydelig at han sover mye, og blir veldig ivrig etter at jeg har spist eller drukket, for så å roe seg litt igjen. Det jeg også har lagt merke til er at han reagerer på høy lyd med dyp bass. Ser vi på en film med surround-anlegget eller hører på dyp bass i bilen, så danser lille-mann som bare det inni meg. Kjempefacinerende!

Jeg synes i grunn det er veldig magisk hele greia, og gleder meg til å bli mer kjent med den lille når han kommer ut til oss om noen måneder.

Håper dere har en fin romjul og tar tid til dere selv og hverandre <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar